رفت و آمد با اسکیت

انجام کارهای روزانه با اسکیت یک راه عالی برای تبدیل رفت و آمد روزانه از یک کار کسل کننده به یک کار مفرح و ورزش است. اگر این کار را برای مدت زیادی ادامه دهید، می تواند منجر به کاهش وزن شود.

اما چطور این کار را انجام دهیم؟ اولین چیز امنیت و دقت است. اما عواملی دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود شما بیشتر از اسکیت کردن در شهر لذت ببرید.

1.مسیر اسکیت سواری را زودتر مشخص کنید

مسلما شما نمی خواهید که در راه محل کارتان گم شوید- هیچ کس دوست ندارد با استرس و دیر به سرکار برسید. اگر از قبل مسیر را بررسی کنید موانع، ترافیک، قسمت های سخت را می شناسید.

می توانید در روزهای تعطیل مسیر را امتحان کنید این طور شما تخمین درستی از مسیر خواهید داشت و می توانید زمان مناسب را برای اسکیت کردن در نظر بگیرید.

2. زمان ترافیک را در نظر بگیرید

این که چه زمانی ترافیک سنگین می شود خیلی کار را راحت تر می کند. این ترافیک شامل شلوغی پیاده رو دوچرخه سوارها و ماشین ها می شود. چون زمانی که خیابان یا پیاده رو و مسیر دوچرخه سواری شلوغ است دیگر موضوع تنها مهارت شما نیست بلکه اشخاص دیگر نیز در به سلامت رسیدن شما به مقصد دخیل هستند. افرادی که انتظار دیدن یک اسکیت سوار که با سرعت بیشتری نسبت به قدم زدن از کنار آن ها رد می شود یا رانندگانی که با دیدن اسکیت سوار در خیابان شوکه می شوند.

3.زودتر (یا خیلی زودتر) از حالت عادی از خواب بیدار شوید

باز هم موضوع ترافیک است، اگر امکانش را دارید قبل یا بعد از ترافیک با اسکیت رفت و آمد کنید. اگر امکانش را دارید می توانید ساعت کارتان را منعطف کنید و اگر امکانش را ندارید باید زودتر از خانه خارج شوید.

4. از جمعیت دوری کنید

حتی اگر بهترین اسکیت سوار باشید باز هم ممکن است رانندگانی ز ناکجا به شما بزنند و یا شما به کسی آسیب بزنید. در جمعیت احتمال این که به کسی ضربه بزنید و یا ضربه ببینید در جمعیت زیاد است.

5. حواستان باشد ممکن است بوی تعریق همکارانتان را اذیت کند

اگر در راه رفتن به کار با اسکیت عرق نمی کنید پس به اندازه کافی تند نمی روید. ممکن است روی لباس های شما لایه نازکی از عرق باشد و این باعث می شود که حسابی بوی عرق شما همکارانتان را اذیت کند. شاید بهتر باشد یک دست لباس و لباس زیر و البته جوراب برای خودتان به سر کار ببرید.

6. در هوای بارانی اسکیت نکنید

اسکیت در هوای بارانی اسکیت ها و بلبرینگ های شما را خراب می کند و البته مهم تر از این موضوع این است که ترمز کردن در باران بسیار سخت و خطرناک است. احتمال لیز خوردن و افتادن در چاله نیز خطراتی است که سلامت شما را تهدید میکند. اما هم چنان خطر مهم تر این است که شما اگر یک ماشین ناگهان جلوی شما بپیچد نمی توانید ترمز کنید.

7.کفش هایتان را فراموش نکنید

زمان اسکیت حتما یک جفت کفش به همراه داشته باشید! در این صورت اگر به هر دلیلی اسکیت شما آسیب دید نیازی نیست پابرهنه به راهتان ادامه دهید!

8.حواستان به چرخ هایتان باشد

اگر چرخ های شما کمتر از 80A باشد، سطوح سخت نانومتر به نانومتر چرخ شما را نابود می کند. در زمان اسکیت شما فشار بیشتری به داخل چرخ می آورید. این بدین معناست که سطح داخلی چرخ بیشتر مستهلک می شود و کم کم از حالت موازی خارج می شوند. با عوض کردن چرخ ها می توانید از استهلاک بیشتر جلوگیری کنید. نیازی نیست هر هفته این کار را انجام دهید اما هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

9. اگر سن و سالی دارید حتما قبل ورزش خود را بکشید

شاید حتی اگر جوان هم هستید بهتر است این کار را انجام دهید. قبل از اسکیت خودتان را بکشید.صاف بایستید و سعی کنید انگشت شست پایتان را لمس کنید و در همان حالت بمانید. روی زانو بنشینید و دست هایتان را به جلو بکشید. به خاطر داشته باشید که اگر اجازه ندهید که بدنش زمان تمرین منعطف نباشد باید منتظر آسیب شود. اگر شما زمان طولانی قصد اسکیت دارید این موضوع صدق می کند.شاید جالب باشد که بدانید  حتی یوگا نیز به اسکیت کردن و گرم کردن بدن کمک می کند.

10. با یک کوله سنگین به ستون فقرات خود فشار نیاورید

خم شدن بدنتان در زمان اسکیت پوزیشن مناسیب نیست. جالب است بدانید که اسکیت سواران سرعت خیلی از وقت ها از درد در ناحیه پایین کمر رنج می برند. اگر یک کوله  سنگین را به این شرایط اضافه کنید ممکن است بدنتان آسیب زیادی ببیند. به احتمال زیاد شما به کوله پشتی نیاز دارید تا لباس هایتان را داخلش بگذارید اما سعی کنید که دیگر سشوار لپ تاپ و شیشه مربای خانگی را داخل آن نگذارید!

11. از تپه های بزرگ اجتناب کنید

در زمان باران و یا حتی غیر از آن تپه های بزرگ ترمز کردن را برای شما مشکل می کنند و در نتیجه انتخاب خوبی برای اسکیت کردن نیست. به علاوه یک تپه سرازیری دارد و سربالایی! باید فکر سربالایی هم باشید…

12. بدانید که چطور خیلی خوب ترمز کنید

به خاطر وجود انسان های دیگر شما باید بدانید که چطور با اسکیت هایتان ترمز کنید. بعضی وقت ها این کارها باید خیلی سریع انجام شود. قبل از این که شروع به اسکیت به سمت محل کارتان کنید تخمین بزنید که چطور و با چه سرعتی می توانید ترمز کنید.

در رفت و آمد شهری خیلی مسائل غیر قابل پیش بینی در اطراف شما وجود دارد. بعضی وقت ها این که شما بدانید چطور سریع ترمز کنید، باید از اطراف خود آگاهی داشته باشید. پس تنها مهارت اسکیت برای شما کافی نیست باید حواستان حسابی جمع باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *