اسکیت کردن یکی از بهترین راه‌ها برای طی کردن مسافت بر روی چرخ است. با انجام این ورزش می‌توانید هم تناسب اندام خود را به دست بیاورید، هم به عنوان کسی که در خیابان و پیاده‌رو اسکیت می‌کند تعاملات اجتماعی بیشتری داشته باشید و یا حتی فقط برای تفریح این ورزش را انجام دهید.

اسکیت به نوعی که ما می‌شناسیم در بیشتر موارد برای طی مسافت با سرعتی متوسط بر روی زمین صاف استفاده می‌شود. اسکیت‌هایی که برای تناسب اندام/سرعت استفاده می‌شوند چرخ‌های بزرگ‌تر و بلبرینگ‌های با کیفیت‌تری دارند و همین باعث می‌شود که شما بتوانید با سرعت بالاتری اسکیت کنید. در واقع این اسکیت‌‌ها برای اسکیت‌سوارانی که این ورزش را جدی‌تر دنبال می‌کنند درست شده است.

اگر تازه کار هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید باید بیشتر فکر کنید. باید ببینید که چه نوع اسکیتی را استفاده کنید و هر چند وقت یک بار می‌خواهید اسکیت کنید. برای بیشتر تازه‌کارها نوع منطقی اسکیت،اسکیت تفریحی است. این نوع اسکیت برای استفاده زیاد طراحی شده‌اند و در مقایسه با اسکیت سرعت و مسابقه نیاز کمتری  به نگهداری دارد. به هر حال،امروز اکثر خریدها اینترنتی شده است و اگر شما هم بخواهید خرید آنلاین کنید شاید برای‌تان انتخاب سخت‌تر شده است.

چطور بفهمم کدام اسکیت برای من مناسب‌تر است؟

به دنیای اسکیت خوش آمدید! برای خرید اولین جفت کفش اسکیت بهتر است اطلاعات مختصری در مورد این محصول داشته باشید. عوامل مختلفی را برای خرید اسکیت باید در نظر بگیریم که در این‌ مقاله به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

 هزینه:

 بیشتر از پولی که لازم است برای اسکیت هزینه نکنید. گرچه در بسیاری از موارد به این نتیجه خواهید رسید که کیفیت بالا در بسیاری از اسکیت‌‌‌‌ها موجب قیمت بالای آن‌‌ها شده است. به صورت کلی، قیمت بالا می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت خوب اسکیت باشد.

یک اسکیت گران‌تر ممکن است به خاطر ساختار فریم و استفاده از مواد ماندگارتر و سبک‌تر وزن کمتری داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود که هنگام اسکیت کردن کمتر خسته شوید. بلبرینگ با کیفیت‌تر و چرخ‌های بزرگتر کارآیی اسکیت را بالا می‌برد. این مسائل را به خاطر داشته باشید و اگر امکانش را دارید هزینه بیشتری انجام دهید.

نوع بست و بند اسکیت:

زمانی که اسکیت‌ها را بررسی می‌کنید انواع بست و بندها را مشاهده می‌کنید. این شامل بند، سگک، و بند سریع است. بندها بیشتر در اسکیت‌های هاکی و سرعت دیده می‌شوند. برخی از اسکیت‌ها چند نوع بند و بست دارند مثلا چسب و سگک تا پا را محکم در کفش نگه دارند.

سن:

اگر می‌خواهید برای یک کودک اسکیت بخرید، بهتر است اسکیتی بخرید که قابلیت تغییر سایز داشته باشد. اسکیت‌هایی که این قابلیت را دارد را کودک می‌تواند سال‌ها استفاده کند و به این شکل شما در خرید اسکیت صرفه‌جویی کرده‌اید.

سطح مهارت:

خیلی مهم است که اسکیت متناسب با سطح مهارت خود خریداری کنید و به این ترتیب راحت اسکیت‌سواری کنید. برای شما که تازه کار هستید این موضوع خیلی مهم‌تر است.

داشتن تا نداشتن ترمز:

بیشتر اسکیت‌ها روی پاشنه چرخ دارند. اما اسکیت‌هایی هستند که این قابلیت را ندارند و شما به عنوان یک تازه‌کار نباید این قابلیت را نادیده بگیرید. زیرا این ترمزها باعث می‌شوند که شما بتوانید سرعت خود را کم کنید و راحت‌تر بایستید. اما اگر ترمز نباشد شما باید ترمز تی‌ شکل انجام بدهید.این کار نیاز به تلاش و کنترل بیشتری دارد.

سایز اسکیت:

 برندهای مختلف سایزهای گوناگونی دارند. پیشنهاد کلی این است که یک سایز بزرگتر از سایز کفش خود اسکیت بخرید و بسیار عاقلانه هست که کفی را فراموش نکنید.

 بهترین حالت این است که کفش اسکیت را بعد از ظهر یا بعد از داشتن فعالیت بخرید. بهتر است که به امکان حرکت شست پا در کفش توجه کنید.

 این موضوع دو علت دارد: یکی این که بعد از انجام اسکیت پای شما کمی ورم می‌کند و در نتیجه باید فضای کافی در کفش وجود داشته باشد. دوم این که لاینر یا لایه داخلی کفش بعد از مدتی جمع‌تر می‌شود.

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. اگر سئوالی داشتید از ما بپرسید یا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *